Οταν ακόμη και η δουλειά τείνει να γίνει "άγνωστη λέξη" υπάρχουν κάποιες, ελάχιστες, εργασιακές οάσεις να μας δίνουν ελπίδα
Ιωάννα Μπρατσιάκου
«Είσαι τυχερός που έχεις δουλειά». Αυτή είναι η φράση που η ιστορία πιθανώς να αναδείξει ως ένα από τα μεγαλύτερα κλισέ της οικονομικής κρίσης. Δεν έχει σημασία αν δουλεύεις πολύ και πληρώνεσαι λίγο, δεν έχει σημασία αν ο εργοδότης σου ζητά όλο και περισσότερα χωρίς να δίνει τίποτα πίσω, δεν έχει σημασία που έχουν καταργηθεί τα ωράρια, οι υπερωρίες, οι αργίες και τα σαββατοκύριακα. Έχεις δουλειά.
«Πληρώνεσαι κανονικά; Κάθε μήνα; Μη μιλάς καθόλου!» Κλισέ νούμερο 2. Λες και η εργασία είναι χόμπι ή εθελοντισμός που προσφέρεται δωρεάν για το καλό της εταιρίας. Τα πιο σοβαρά στελέχη υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι το καλό της εταιρίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το καλό των ανθρώπων της.
Είναι γεγονός ότι η κρίση έφερε πολλές επιχειρήσεις σε οικονομική αδυναμία, με αποτέλεσμα να προχωρήσουν σε περικοπές και απολύσεις. Άλλες πάλι, βρήκαν αφορμή με τη χαλάρωση των εργασιακών σχέσεων και την περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων που έφεραν τα μνημόνια, για να απολύσουν, αυξάνοντας τον φόρτο εργασίας όσων διατήρησαν τις θέσεις εργασίας τους με μειωμένες αποδοχές.
Υπάρχουν όμως και οι εταιρίες που δεν έκαναν τίποτα από τα παραπάνω. Αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν τους κλυδωνισμούς της κρίσης χωρίς να ανατρέψουν την εργασιακή τους πολιτική, την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και προσέγγιση, χωρίς να μετακυλήσουν τις όποιες απώλειες στον εργαζόμενο. Εταιρίες που με αυτή την πολιτική παραμένουν επιτυχημένες και μοιράζονται το κέρδος με τους ανθρώπους τους.
Το WE του NEWS247 σας παρουσιάζει τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Στο επίκεντρο ο άνθρωπος
Η Ι&Σ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Χρόνια τώρα, ο άνθρωπος είναι η βασική αξία της εταιρίας, ξεκινώντας από τους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους προμηθευτές της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Αυτό είναι άλλωστε το τρίπτυχο της επιτυχίας για τη Διοίκηση της εταιρίας, την οικογένεια Σκλαβενίτη: ικανοποιημένοι εργαζόμενοι, ικανοποιημένοι πελάτες, ικανοποιημένοι προμηθευτές.
ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ. Από την αρχή της οικονομικής κρίσης το 2010 μέχρι και σήμερα, μισθολογικά η εταιρία δεν έχει μειώσει σε τίποτα ούτε τις αμοιβές ούτε τις παροχές της. Αντιθέτως έχει εντείνει την προσπάθειά της να είναι δίπλα στους ανθρώπους της αυτή τη δύσκολη περίοδο. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της Ι&Σ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ επισημαίνουν την λογική της «ανοιχτής πόρτας» που διέπει τη Διοίκηση. Ο καθένας έχει πρόσβαση ανά πάσα στιγμή, όχι μόνο στο γραφείο προσωπικού, αλλά και στους ίδιους τους «Σκλαβενιτηδες», για να συζητήσει το πρόβλημά του.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ. Η εταιρία είναι κατά των απολύσεων, εκτός από περιπτώσεις που παραβιάζουν βασικές της αρχές, όπως η κλοπή. Πάνω σε θέματα εργασίας, όλοι έχουν δεύτερες και τρίτες ευκαιρίες. Όπως επισημαίνουν στελέχη της επιχείρησης, «όλοι οι άνθρωποι μπορούν να είναι αποδοτικοί αρκεί να τους βοηθήσουμε και να τους ακούσουμε». Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι ταυτίζουν τον εργασιακό τους βίο με την οικογένεια της Ι&Σ. Ο μέσος εργαζόμενος ξεκίνησε να απασχολείται πολύ νέος στην εταιρία, από φοιτητής ακόμα, διέκοψε για να κάνει το στρατιωτικό του και επέστρεψε για να μείνει. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα στελέχη αναδείχθηκαν μέσα από την εταιρία και ανέλαβαν θέσεις ευθύνης, έχοντας περάσει τις διάφορες βαθμίδες και τα στάδια εξέλιξης.
ΕΞΑΓΟΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ. Από το 2010 η Ι&Σ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ επεκτείνεται ενσωματώνοντας καταστημάτων άλλων αλυσίδων, όπως τα σούπερ μάρκετ ΑΤΛΑΝΤΙΚ, ενώ εσχάτως , εξαγόρασε την MAKRO Cash & Carry, μια αλυσίδα 12 καταστημάτων και 1000 εργαζομένων, διευρύνοντας την παρουσία της για πρώτη φορά και εκτός Αττικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλες τις εξαγορές η Ι&Σ Σκλαβενίτης προσέλαβε όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους που απασχολούσαν οι άλλες αλυσίδες, διασφαλίζοντας την προϋπηρεσία τους, τα δικαιώματά τους και τις αμοιβές τους. Μάλιστα, αν σε κάποιες περιπτώσεις οι αμοιβές τους ήταν πιο κάτω από αυτές που υπαγορεύει η μισθολογική πολιτική της Ι&Σ Σκλαβενίτης, αυξήθηκαν για να ενταχθούν στο πλαίσιο της εταιρίας
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ. Η ευγένεια, το χαμόγελο και η αγάπη που δείχνουν οι άνθρωποί της Ι&Σ Σκλαβενίτης πάνω στη δουλειά τους είναι το αποτέλεσμα αυτής πολιτικής και αυτό που εισπράττει ο πελάτης σε κάθε κατάστημα. Αυτό είναι και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρίας, οι άνθρωποί της, οι εργαζόμενοι που νιώθουν ασφάλεια και αγάπη για τη δουλειά τους και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό επί τω έργω.
Παρά τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή, το 2013 βρήκε την Ι&Σ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ με πωλήσεις 1,19 δισ. ευρώ, ενώ η κερδοφορία της να διαμορφώθηκε στα 16,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 13,4% σε σχέση με το 2012, όταν ο μέσος όρος αύξησης για τον κλάδο ήταν της τάξης του 4,8%.
news247
Ολα ωραια συμφωνω σε ενα δεν συμφωνω εαν δεν σε ξερει δεν σε δεχεται ο Κ. Σκλαβενιτης ,το δοκιμασα και αρνηθηκε μεσω της Γραματεας του
ΑπάντησηΔιαγραφή