Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

O «Μεγάλος Αδελφός» κρύβεται στις εφαρμογές των κινητών σας





Όπως έδειξε μία έρευνα μια μεγάλη μερίδα των εφαρμογών που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα smartphones δεν είναι και τόσο αθώα, καθώς δίνουν πληροφορίες για εσάς χωρίς έχετε τον έλεγχο για το σε πια χέρια πέφτουνΤο ότι τα διάφορα apps που έχουμε εγκαταστήσει στα τηλέφωνά μας δίνουν άλλο λίγο και άλλο πολύ πληροφορίες για τον ιδιοκτήτη τους είναι γνωστό. Άλλωστε όταν τα βάζετε στο τηλέφωνό σας τα περισσότερα από αυτά ζητούν να μάθουν πράγματα για εσάς, όπως το email σας, ή να έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν το που βρίσκεστε (μέσω των φωτογραφιών και όχι μόνο). Η πρακτική όμως αυτή κάθε άλλο παρά «αθώα» είναι καθώς όπως απέδειξε πρόσφατη έρευνα, τα στοιχεία αυτά μπορούν να βρεθούν σε χέρια και βάσεις δεδομένων που δεν εγκρίνετε από πριν.



Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στο γεγονός ότι οι πληροφορίες αυτές, μπορούν να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο προφίλ για τον ιδιοκτήτη του τηλεφώνου, ιδίως αν γίνει συνδυασμός τους. Όπως έδειξε η έρευνα σε συσκευές με λειτουργικό iOS η πιο κοινή πληροφορία είναι η τοποθεσία στην οποία βρίσκεστε (47% των εφαρμογών που ελέγχθηκαν), ακολουθούμενη από το όνομά σας (18%) και την διεύθυνση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείο (16%). Στις συσκευές με Android υπάρχει μια σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το 73% των εφαρμογών που ελέγχθηκαν «δίνουν» το email σαςε, ενώ το 49% παρέχει και το όνομά σας. Ένα 24% επίσης δίνει πληροφορίες για τον τύπο και το software της συσκευής σας.

Οι προγραμματιστές αυτών των εφαρμογών υποστηρίζουν ότι η έρευνα δεν λέει όλη την αλήθεια, καθώς κατά την φάση της εγκατάστασης οι χρήστες ερωτώνται για το αν θέλουν να δώσουν αυτές τις πληροφορίες. Αυτό όμως είναι η μισή αλήθεια, καθώς από τη μια οι ερωτήσεις δεν είναι εντελώς ξεκάθαρες σε όλες τις περιπτώσεις. Ενώ από την άλλη, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, κανείς δεν λέει σε ποιούς θα φθάσουν οι πληροφορίες που παίρνουν από το τηλέφωνό σας και για ποιά χρήση. Μια χρήση η οποία μπορεί να είναι από απλή πληροφόρηση μιας εταιρίας μάρκετινγκ (έτσι ώστε να σας στέλνουν τις διαφημίσεις) έως την δημιουργία ολόκληρου του προφίλ της προσωπικότητάς σας, με σκοπούς που δεν είναι και τόσο καθαροί.



protothema.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου