Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Η κάνναβη σε πολλές χώρες θεωρείται φάρμακο στην Ελλάδα μας κυνηγάνε




Δύο χρόνια μετά το ατύχημα που είχα, κάπνισα ένα τσιγάρο με κάνναβη και ξαφνικά άρχισε να μου φεύγει το κάψιμο από το χέρι μου, να μην έχω φαγούρα. Τότε αποφάσισα να καλλιεργήσω για προσωπική χρήση, τονίζει ο Κωνσταντίνος Σύρος.


Από τότε έχουν περάσει τρία χρόνια και η ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) που ο νόμος θέτει ως προϋπόθεση για την καλλιέργειά της ακόμη δεν έχει υπογραφεί από τα συναρμόδια υπουργεία (Αγροτικής Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης).

Εχουν γίνει 7 κοινοβουλευτικές ερωτήσεις για την καθυστέρηση υπογραφής της, με τελευταία αυτήν που κατέθεσαν πριν από λίγες μέρες 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία υπογράφει πρώτος ο αντιπρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, Μάκης Μπαλαούρας, θέτοντας πλέον θέμα για τη νομιμοποίηση της χρήσης της κάνναβης και για ιατρικούς και φαρμακευτικούς λόγους.

Σημειώνουν, μάλιστα, ότι η ποινικοποίηση της φαρμακευτικής κάνναβης έχει ως αποτέλεσμα την εξώθηση πολλών ασθενών και των οικογενειών τους στη χρήση παράνομων οδών για την απόκτησή της.

Στη μάχη κατά των ναρκωτικών
«Ιησού των βοτάνων» έχει χαρακτηρίσει την κάνναβη ο Γιώργης Οικονομόπουλος, ψυχίατρος - νευρολόγος και πρόεδρος του Ελευθεριακού Συνδέσμου Απεξάρτησης (ΕΛΕΥ.ΣΥΝ.Α). Από το 1980 έχει αφιερώσει τη ζωή και τη δουλειά του στην απεξάρτηση ασθενών από την ηρωίνη και πρεσβεύει με σθένος ότι δεν υπάρχει τίποτα το επικίνδυνο στη χρήση κάνναβης.


Η καλλιέργεια κάνναβης για φαρμακευτικούς λόγους στην Ευρώπη, είναι νόμιμη από το 1990.


Ηταν υπεύθυνος για την καταπολέμηση των ναρκωτικών στον Δήμο Αθηναίων, είχε βοηθήσει στη στελέχωση του ΚΕΘΕΑ όταν πρωτοξεκίνησε, ενώ έγινε ιδιαίτερα γνωστός, όταν το 1987 έκανε δημόσια χρήση τσιγάρου κάνναβης, σε μια συμβολική κίνηση που ζητούσε το τέλος της δαιμονοποίησης αυτής της ουσίας. Από τότε μέχρι σήμερα, όπως αποκαλύπτει στο «Εθνος της Κυριακής», έχει επτά δίκες στην πλάτη του γιατί ζητάει τη νομιμοποίηση της κάνναβης, αλλά όλες οι αποφάσεις των δικαστηρίων είναι αθωωτικές.

«Η κάνναβη έχει εντυπωσιακές θεραπευτικές δράσεις για όλες, σχεδόν, τις διαταραχές. Οι τυφλοί βλέπουνε (γλαύκωμα), οι παράλυτοι περπατάνε (σκλήρυνση κατά πλάκας) και οι καρκίνοι ''αυτοκτονούν''. Αν ρίξετε μια ματιά στο Διαδίκτυο, για παράδειγμα, στο λήμμα ''Cannabis and Cancer'' θα βεβαιωθείτε ότι η πραγματικότητα για το φυτό είναι διαφορετική από αυτή που μας έμαθαν. Βρισκόμαστε στην εποχή της αποκάλυψης...

Ωστόσο, η σημαντικότερη ανακάλυψη, που πυροδότησε το σύγχρονο πλήθος ερευνών, στάθηκε αυτή της δεκαετίας του 1990 για την ύπαρξη του Ενδογενούς Κανναβινοειδούς Συστήματος (ΕΚΣ).

Στον οργανισμό μας υπάρχει ενδογενές κανναβινοειδές σύστημα. Πρόκειται για ένα δώρο που έχει δώσει η φύση στον άνθρωπο, καθώς είναι ένας μηχανισμός αυτοθεραπείας, που βοηθάει μεταξύ άλλων στη χαλάρωση του οργανισμού, στον ύπνο, στην αποβολή δυσάρεστων αναμνήσεων και στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η κάνναβη είναι ένα φυτό που μπορεί να σώσει τον πλανήτη.


«Η κάνναβη έχει εντυπωσιακές θεραπευτικές δράσεις για όλες, σχεδόν, τις διαταραχές», επισημαίνει ο ψυχίατρος - νευρολόγος Γιώργης Οικονομόπουλος.


Απαγορεύτηκε γιατί το κέρδος που δημιουργεί είναι μόνο από την παρανομία. Τόσα χρόνια δεν έχει υπάρξει ούτε ένας θάνατος από κάνναβη, σε αντίθεση με τους χιλιάδες θανάτους από το νόμιμο αλκοόλ», προσθέτει ο γιατρός κ. Οικονομόπουλος.

«Είκοσι χρόνια είμαι χωρίς παυσίπονα και αντικαταθλιπτικά»
Ο 43χρονος Κωνσταντίνος Σύρος από το Ξυλόκαστρο, πατέρας 4 κοριτσιών, είναι ασθενής και καλλιεργεί κάνναβη στο σπίτι του από την ηλικία των 24 ετών.

«Στα δεκαεπτά μου είχα ένα σοβαρό ατύχημα με τη μηχανή. Οι γιατροί μου είπαν ότι έπασχα από εξελκυσμό του βραχιονίου πλέγματος - είχαν δηλαδή «ξεριζωθεί» τα νεύρα μου από το νωτιαίο μυελό. Σύμφωνα με τη διάγνωση το αριστερό μου χέρι είχε παραλύσει και η αναπηρία μου ήταν της τάξης του 67%. Εκανα τρία χειρουργεία στο ΚΑΤ μέσα σε διάστημα τριών μηνών, ενώ οι γιατροί μού εξήγησαν ότι η πάθησή μου δεν χειρουργείται στην Ελλάδα και ότι θα έπρεπε να μεταβώ σε κάποιο κέντρο αποκατάστασης του εξωτερικού. Είχα κάνει 12 ολικές ναρκώσεις, πόνοι, πληγές, μπαινόβγαινα στα νοσοκομεία, έπαιρνα κυριολεκτικά τσουβάλια με χάπια.

Δύο χρόνια μετά το ατύχημα, μαζί με τον πρώτο μου ξάδερφο, κάπνισα ένα τσιγάρο με κάνναβη και ξαφνικά άρχισα να μου φεύγει το κάψιμο από το χέρι μου, να μην έχω φαγούρα. Στα 24 πήγα ένα ταξίδι στην Ολλανδία και πήρα ένα βιβλίο με την ιατρική βιβλιογραφία της κάνναβης και ένα βιβλίο για την καλλιέργειά της.


«Αυτό το βοτάνι με κράτησε ζωντανό και πρέπει να σταματήσει επιτέλους το μαύρο χρήμα των ναρκωτικών να θρέφει τους πάντες», λέει ο Χρήστος Ριγανάς.



Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, πήρα την απόφαση ότι θα καλλιεργούσα για προσωπική χρήση.

Από τότε έως σήμερα καλλιεργώ συστηματικά - αποκλειστικά για εμένα και δεν έχω αγοράσει ποτέ κάνναβη από άλλον. Είκοσι χρόνια είμαι χωρίς παυσίπονα και αντικαταθλιπτικά. Η κάνναβη είναι το φάρμακό μου, το παυσίπονό μου. Σε πολλές χώρες η κάνναβη συνταγογραφείται σαν φάρμακο, στην Ελλάδα είμαστε κυνηγημένοι...».

«Οι γιατροί είχαν προβλέψει ότι μέχρι το 2004 θα έχω πεθάνει»
Ο 47χρονος Χρήστος Ριγανάς, οροθετικός, είναι ένας ακτιβιστής του θαυματουργού απαγορευμένου φυτού, καθώς από τα μέσα της δεκαετίας του '90 δίνει τον δικό του αγώνα, με προφυλακίσεις και φυλακίσεις, προκειμένου να του αναγνωριστεί το δικαίωμα να καλλιεργεί νόμιμα και να κάνει χρήση ως ασθενής.

«Αν και οι γιατροί μου είχαν προβλέψει ότι μέχρι το 2004 θα έχω πεθάνει, ευτυχώς έπεσαν έξω στην περίπτωσή μου. Εκανα χρήση ουσιών από μικρή ηλικία και κάποια στιγμή βρέθηκα στη φυλακή για κατοχή 15 γραμμαρίων κάνναβης, όπου εκεί έμαθα και την ηρωίνη.

Ολα άλλαξαν όταν οι γιατροί μου είπαν τα άσχημα νέα και ταυτόχρονα με προέτρεπαν να πάρω τις πρωτοεμφανιζόμενες τότε αντιρετροϊκές αγωγές, οι οποίες ήταν πανάκριβες. Ημουν άφραγκος και δεν ήθελα να γίνω πειραματόζωο κανενός, με αμφίβολα αποτελέσματα. Ηταν εκείνη η στιγμή που είπα πως μέχρι το τέλος της ζωής μου το μόνο που θέλω είναι να καπνίζω κάνναβη, καθαρά για ψυχολογικούς και όχι ψυχαγωγικούς λόγους, όπως θα νομίζουν αρκετοί.


«Σήμερα προμηθεύομαι το έλαιο κάνναβης από την Ισπανία γιατί στην Ελλάδα είναι παράνομο. Η αγωγή της κόρης μου κοστίζει πάνω από 300 ευρώ τον μήνα. Επίσης, είναι δύσκολο χωρίς γιατρούς κοντά μας να υπάρχει η σωστή καθοδήγηση», εξηγεί η Τζένη.


Κάνοντας καθημερινή χρήση, αποφάσισα να κινηθώ ακτιβιστικά. Να καλλιεργώ κάνναβη, κινούμενος εκτός νόμου, προκειμένου να ξεκινήσει η συζήτηση για τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας και της χρήσης από τους ασθενείς.

Αυτό το θεραπευτικό βοτάνι με κράτησε ζωντανό και πρέπει να σταματήσει επιτέλους το μαύρο χρήμα των ναρκωτικών να θρέφει τους πάντες».

Η Τζένη μιλάει για το έλαιο κάνναβης
«Δεν θεραπεύεται η επιληψία της κόρης μου, αλλά η ζωή της βελτιώθηκε»

Η Τζάκι, με καταγωγή από τον Καναδά, είναι μητέρα ενός 15χρονου κοριτσιού, με μια πολύ δύσκολη μορφή επιληψίας (Aicardi) -έχει επίσης έναν γιο 13 ετών- και τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ακολουθεί θεραπεία με λάδι κάνναβης. Ζει πολλά χρόνια στην Ελλάδα και, όπως εξηγεί, δεν θα έβαζε ποτέ το παιδί της σε κίνδυνο, αλλά ούτε θα έβγαινε δημόσια να μιλήσει αν δεν υπήρχαν αποδείξεις και θετικά αποτελέσματα από τη χρήση του φυτού στην περίπτωση της κόρης της. «Είναι ένα σύνδρομο που προκαλεί ψυχοκινητική καθυστέρηση, αλλά το μεγάλο μας πρόβλημα είναι ότι έχει φαρμακοανθεκτική επιληψία.

Μέχρι σήμερα έχουμε πάρει 14 διαφορετικά φάρμακα, σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς, το παιδί εγχειρίστηκε και του τοποθετήθηκε ένα μηχάνημα νευροδιέγερσης, το οποίο βοήθησε, αλλά δεν διόρθωσε το πρόβλημα. Οι κρίσεις ποτέ δεν σταμάτησαν. Πριν από δύο χρόνια είδα ένα ρεπορτάζ στο Ιντερνετ και αυτό άνοιξε τα μάτια μου για τις δυνατότητες της κάνναβης και πώς το έλαιο μπορεί να βοηθήσει το παιδί. Είχαμε απελπιστεί. Η κόρη μου είχε σαράντα με πενήντα επιληπτικές κρίσεις τον μήνα. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Επισκέψεις στα επείγοντα περιστατικά των νοσοκομείων γιατί τραυματιζόταν, σπάσιμο της κλείδας, αμέτρητα χτυπήματα στα κεφάλι κ.ο.κ. Σήμερα προμηθεύομαι το έλαιο κάνναβης από την Ισπανία γιατί στην Ελλάδα είναι παράνομο. Η αγωγή της κοστίζει πάνω από 300 ευρώ τον μήνα. Επίσης, είναι δύσκολο χωρίς γιατρούς κοντά μας να υπάρχει η σωστή καθοδήγηση.

Σημαντική πρόοδος
Το έλαιο κάνναβης που παίρνουν τα παιδιά που έχουν επιληψία, σε σταγόνες, είναι με υψηλή συγκέντρωση κανναβιδιόλης (CBD), που δεν είναι ψυχοτρόπος ουσία και κάτω από 0,2% από την τετραϋδροκανναβινόλη (THC). Δεν τους προκαλούν τη λεγόμενη «μαστούρα». Δεν θεραπεύεται η μορφή επιληψίας της, ωστόσο θέλουμε το καλύτερο για εκείνη και με τις λιγότερες απώλειες. Ο νευρολόγος που την παρακολουθεί σε δημόσιο νοσοκομείο για περίπου επτά χρόνια, βλέπει τα αποτελέσματα και είναι θετικός σ' αυτήν τη θεραπεία. Μάλιστα, έχει εκπλαγεί από αυτά που έχουν συμβεί στο παιδί. Ακόμη και στο τελευταίο εγκεφαλογράφημα που κάναμε φάνηκε η βελτίωση! Υπάρχουν πολλοί ασθενείς που θέλουν να ξεκινήσουν θεραπεία με έλαιο κάνναβης και είναι μόνοι», καταλήγει.

Μαρίνα Ζιώζιου
marina@pegasus.gr

Φωοτόγραφιες: Θάλεια Γαλανοπούλου


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου