Του Lawrence Michail
Τα πάντα στο σωματικό επίπεδο είναι μια εκδήλωση από κάτι στο μεταφυσικό επίπεδο. Όταν μιλάμε για αφθονία, αυτό για το οποίο μιλάμε πραγματικά είναι μια αφθονία της συναισθηματικής, διανοητικής και πνευματικής ενέργειας. Ξεχειλίζουμε από τέτοιες ενέργειες και είναι αυτή η πλημμύρα που εκδηλώνεται στο σωματικό επίπεδο.
Τα σημάδια και τα συμπτώματα που είναι εμφανή στο σωματικό επίπεδο, μας οδηγούν στο να αναρωτιόμαστε βασικά, πιο βαθιά μέσα μας, ως ενεργητικά και πνευματικά όντα.
Έχουμε την τάση να μην ανησυχούμε τόσο πολύ για αυτού του είδους τα πράγματα όταν το σώμα μας λειτουργεί καλά, όταν δεν νιώθουμε πόνο, ή όταν δεν δοκιμαζόμαστε από κάποια χρόνια ασθένεια. Αλλά όταν το σώμα μας νιώθει πόνο ή αποκτάει κάποια αναπηρία από ασθένεια ή ατύχημα, έχουμε την τάση να αρχίζουμε να ψάχνουμε για απαντήσεις. Θέλουμε να ξέρουμε γιατί. Ή ίσως δεν θέλουμε καν να ξέρουμε γιατί θέλουμε να φτιάξουμε κάτι που αντιλαμβανόμαστε ότι είναι χαλασμένο.
Ρεαλιστικά μιλώντας, όταν το σώμα μας αρνείται να κάνει αυτό που θέλουμε να κάνει, τότε μεταφυσικά δεν είναι χαλασμένο. Κάνει τη δουλειά του. Μία από τις λειτουργίες του είναι να μεταφέρει μηνύματα από τα υψηλότερα ενεργειακά επίπεδα σε εμάς. Τότε είναι επιλογή μας και απόφασή μας να αντιληφθούμε αυτά τα μηνύματα και να αναλάβουμε δράση.
Η Δυτική ιατρική παίρνει τη θέση ότι νιώθουμε πόνο επειδή μπορούμε. Οι Δυτικές προσεγγίσεις στον πόνο, ως κύριο σύμπτωμα κάθε ασθένειας, περιορίζονται στα φάρμακα και την χειρουργική. Η θεραπεία αποτελείται από μουδιασμένους υποδοχείς πόνου ή υποδοχείς πόνου στο σώμα που έχουν παρακαμφθεί, ή την αποκοπή του οργάνου που έχει προσβληθεί. Παρόλο που αυτή η προσέγγιση έχει τη θέση της σε οξείες καταστάσεις, είναι στην καλύτερη περίπτωση ένας προσωρινός και συχνά επιβλαβής τρόπος για να προσεγγίσουμε τον πόνο ή άλλες δυσαρμονίες που νιώθουμε στα σώματά μας. Πιο συχνά, η δυτική ιατρική έχει λίγα να προσφέρει στους περισσότερους από εμάς και παραδόξως μας κάνει να περιμένουμε μέχρι τα συμπτώματά μας γίνουν ανυπόφορα οξεία πριν καν αναγνωρίσουμε μια δυσαρμονία.
Η τάση σήμερα, τόσο για οικονομικούς λόγους, όσο και για λόγους ηθικής και ανθρώπινης εξέλιξης, είναι να ενθαρρυνθούν οι άνθρωποι να αναλάβουν την ευθύνη για τις δικές τους ζωές. Αυτή είναι η προσέγγιση της αρχαίας σοφίας. Χρησιμοποιούμε τα σώματά μας για να επικοινωνήσουμε με τον εαυτό μας και με τους άλλους. Χρησιμοποιούμε τα σώματά μας για να απαντήσουμε συναισθηματικά, διανοητικά και πνευματικά ερωτήματα. Παρόλο που έχουμε την τάση να κρίνουμε αρνητικά ένα άρρωστο σώμα, δεν υπάρχει στην πραγματικότητα κάτι λάθος ή σωστό σχετικά με αυτό.
Οι αρχαίοι Ταοϊστές που διετύπωσαν θεωρίες για το καλό και το κακό, το λάθος και σωστό, το γιν και γιανγκ, είχαν απλά διαφορετική οπτική, που και εμείς υιοθετούμε κατά καιρούς. Δε φαίνεται να υπάρχει κάποιο νόημα στο να κρίνουμε τον ένα καλό και τον άλλο κακό ή να κρίνουμε τον ένα καλό και τον άλλο διαβολικό. Αυτά είναι απλά συμπτώματα του να είναι κανείς άνθρωπος.
Ωστόσο, υπάρχει αυτό που ονομάζουμε «είμαι καλά» και αυτό που ονομάζουμε «είμαι άρρωστος». Όταν αρρωσταίνουμε τείνουμε να θέλουμε να κάνουμε κάτι για αυτό.
Θεραπευτές
Ένας θεραπευτής εκπαιδεύεται στην παρατήρηση και ερμηνεία των σημαδιών και συμπτωμάτων και στις μεθόδους αντιμετώπισή τους.
Η ολιστική θεραπεία του ατόμου συμβαίνει σε διάφορα ενεργειακά επίπεδα. Αυτά είναι τα σωματικά, τα συναισθηματικά, τα διανοητικά και τα πνευματικά επίπεδα. Για εκείνους που είναι σε αυτό το δρόμο, υπάρχουν πολλά περισσότερα επίπεδα και υποεπίπεδα που αναγνωρίζονται σε διάφορες πολιτισμικές, θρησκευτικές και φιλοσοφικές παραδόσεις. Αλλά για τον σκοπό μας μπορούμε να δούμε ξεχωριστά αυτούς τους τέσσερις ευρείς τομείς ως ξεκίνημα τουλάχιστον της διαδικασίας της θεραπείας.
Η θεραπεία παρεμπιπτόντως συμβαίνει όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε οικογενειακό, σε επίπεδο κοινότητας και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όταν κάποιος θεραπεύει με επίγνωση όπως λένε οι Βουδιστές, αυτές οι άλλες πλευρές της θεραπείας μπορούν να γίνουν εμφανείς.
Υπάρχουν θεραπευτές σήμερα που λειτουργούν σε όλα αυτά τα επίπεδα. Ωστόσο, ένα καλό μέρος για να ξεκινήσει κάποιος είναι μέσα στο σώμα ξεχωριστά. Με αυτό στο μυαλό, η ακόλουθη είναι μια λίστα σωματικών συμπτωμάτων με τις μεταφυσικές τους δυσαρμονίες που μπορούν να αντανακλούν.
Η Louise Hay στο βιβλίο της «Μεταμορφώστε τη ζωή σας», έχει κάνει ενδιαφέρουσα δουλειά σε αυτό τον τομέα. Χρησιμοποιώ περιστασιακά το βιβλίο της στη δουλειά που κάνω με το Reiki.
Παρακαλώ έχετε υπόψιν σας ότι αυτές είναι απλά γενικές παρατηρήσεις, που ελπίζω να σας εξυπηρετήσουν να φωτίσετε περιοχές τις οποίες μπορείτε να δείτε πιο προσεκτικά μέσα σας ή με τη βοήθεια ενός θεραπευτή. Είστε οι μόνοι που ξέρετε τον εαυτό σας καλύτερα. Καθώς προχωράτε με αυτές τις παρατηρήσεις, προσπαθήστε να επεκτείνετε την επίγνωσή σας πέρα από την ίδια σας τη ζωή για να δείτε επίσης πώς αυτές οι δυσαρμονίες αντανακλώνται στην οικογένειά σας, στην κοινότητά σας, στην χώρα σας και στον κόσμο. Τέλος, είναι επιλογή μας να θεραπεύσουμε ή να μην θεραπεύσουμε και είναι η δικιά μας έμφυτη θεραπευτική ικανότητα που ενεργοποιείται.
Κεφάλι
Πονοκέφαλοι: Ο πόνος πάντα υποδηλώνει κάποιο διαχωρισμό κάποιου είδους από κάτι. Συνήθως λέμε διαχωρισμός από αυτό που είναι η Αλήθεια. Όσο πιο μεγάλος είναι ο πόνος, τόσο πιο σημαντικό είναι αυτό το κάτι. Ανάλογα με το ποιο μέρος του κεφαλιού πλήττεται, το νόημα αλλάζει. Η Louise Hay υποδηλώνει ότι οι πονοκέφαλοι είναι μια ένδειξη ακύρωσης του Εαυτού από τον Φόβο. Στην Κινέζικη Ιατρική υπάρχουν αρκετά διαφορετικά είδη πονοκεφάλων σύμφωνα με το χαρακτηριστικό του πόνου και το μέρος του κεφαλιού.
Κορυφή: Η κορυφή του κεφαλιού συσχετίζεται με την επικοινωνία μας με το Σύμπαν ή το Θεό. Ο πόνος εδώ συνδέεται με το διαχωρισμό από αυτή την ανώτερη δύναμη. Συνδέεται επίσης με τα νεφρά και το συναίσθημα είναι ο Φόβος. Και οι δύο δίαυλοι της χοληδόχου κύστης και της ουροδόχου κύστης, διασχίζουν την κορυφή του κεφαλιού. Η χοληδόχος κύστη συνδέεται με το Θάρρος και η ουροδόχος μέσω της συχέτισής της με τα νεφρά συνδέεται με το Φόβο. Το σημείο Du 20 (Baihui) που βρίσκεται στην κορυφή του κεφαλιού, χρησιμοποιείται εκτεταμένα για να «ηρεμήσει το πνεύμα» στην Κινεζική Ιατρική.
Μέτωπο: Το μέτωπο συσχετίζεται με το τρίτο μάτι και στη Θεωρία των Τσάκρα και στην Παραδοσιακή Κινεζική Ιατρική. Το τρίτο μάτι σχετίζεται με την ενδοσκόπηση και τη φώτιση της εσωτερικής μας ύπαρξης. Ο πόνος εδώ συνδέεται με τον διαχωρισμό από την εσώτερη ύπαρξή μας. Στην Κινεζική Ιατρική, το Yintang που βρίσκεται στα μισά των εσωτερικών τελειωμάτων των φρυδιών, το Du 23 (Shangxing) και Du 24 ( Shenting) που βρίσκονται στη γραμμή των μαλλιών κατευθείαν πάνω από τα Yintang και Du 20 (Baihui) που βρίσκονται στην κορυφή του κεφαλιού, όλα έχουν την ιδιότητα να ηρεμούν το πνεύμα. Το Yintang συσχετίζεται με τα μάτια. Όχι μόνο τα μάτια που κοιτούν προς τα έξω αλλά και αυτά που κοιτούν προς τα μέσα, και συνδέεται με κάποιες συναισθηματικές διαταραχές.
Κρόταφοι: Τα πλαϊνά του κεφαλιού σχετίζονται με το θάρρος και ιδιαίτερα το θάρρος να αντιμετωπίσετε τον κόσμο. Οι ημικρανίες που συνήθως τοποθετούνται στα μπροστινά τεταρτημόρια, αριστερό ή δεξί, υποδηλώνει ένα διαχωρισμό από τον κόσμο σας. Η συμμετοχή των ματιών στις ημικρανίες υποδηλώνουν όχι μόνο μια απροθυμία να δείτε έξω αλλά και να δείτε μέσα σας. Οι πιο πολλοί πάσχοντες από ημικρανίες δηλώνουν ότι όχι μόνο έχουν πόνους πίσω από το μάτι, αλλά επίσης είναι πολύ ευαίσθητοι στο φως. Στην Κινεζική Ιατρική κάποιοι Μεσημβρινοί περνάνε μέσα από αυτή την περιοχή. Το Κανάλι της Χοληδόχου σχετίζεται με το θάρρος. Το Κανάλι του San Jiao εμπλέκεται στη διαδικασία του νερού (ελιξίριο της ζωής) και το κανάλι του Λεπτού Εντέρου εμπλέκεται στη λήψη τροφής από τον κόσμο. Το κανάλι του San Jiao και του λεπτού εντέρου συνδέονται με την καρδιά, που το συναίσθημά της είναι η Χαρά και είναι εκεί που βρίσκεται ο Νους. Η απουσία Χαράς εκδηλώνεται έντονα με πόνο σε αυτό το σημείο. Υπάρχει επίσης ο Θυμός που υποδηλώνεται από τη σχέση του καναλιού της χοληδόχου με το Συκώτι.
Ινιακός λοβός: Το πίσω μέρος του κεφαλιού αντιπροσωπεύει το παρελθόν σας. Μερικοί λένε επίσης ότι αυτή είναι μια περιοχή πνευματικότητας. Ο πόνος εδώ αντιπροσωπεύει κάτι στο παρελθόν σας που δεν έχει ολοκληρωθεί και παραμένει ασυγχώρητο. Το πίσω μέρος του κεφαλιού διατρέχεται από τα κανάλια της ουροδόχου και χοληδόχου και υποδηλώνει θυμό που έχει γεννηθεί από το φόβο. Το πίσω μέρος του κεφαλιού θεωρείται η έδρα των πνευματικών εμπειριών. Ο μόνος τρόπος για να τις δούμε είναι μέσω της εσωτερικής όρασης. Ο πόνος στο πίσω μέρος του κεφαλιού αντιπροσωπεύει μια απροθυμία να ψάξουμε βαθιά μέσα μας για την πηγή του Φωτός και της Αλήθειας.
Πλάτη
Σπονδυλική στήλη: Η σπονδυλική στήλη αντιπροσωπεύει την στήριξη που πιστεύετε ότι έχετε στη ζωή και την εναρμόνισή σας με αυτές τις υποστηρικτικές δυνάμεις. Η κυρτή σπονδυλική στήλη ή Σκολίωση, αντιπροσωπεύει μια κακή ευθυγράμμιση με η ζωή. Οι σπασμοί αντιπροσωπεύουν μια απροθυμία να αποδεχτούμε την στήριξη που υπάρχει εκεί.
Ώμοι: Οι ώμοι αντιπροσωπεύουν τα βάρη και τις ευθύνες. Ο παγωμένος ώμος για παράδειγμα αντιπροσωπεύει μια απόλυτη απροθυμία να σηκώσουμε τις ευθύνες μας στη ζωή, ειδικότερα της δικής μας ζωής. Ο πόνος και η δυσλειτουργία διαφόρων βαθμών αντιπροσωπεύουν τους διαφορετικούς βαθμούς της απροθυμίας μας να είμαστε υπεύθυνοι. Το να κινούμαστε μπροστά στη ζωή καμιά φορά , απαιτεί να δουλεύουμε σκληρά ώστε να ξεπερνάμε την απραξία. Το κανάλι της χοληδόχου διασχίζει τους ώμους και υποδεικνύει το θάρρος ( ή την απουσία του)
Η πλάτη στην Κινεζική Ιατρική θεωρείται ότι είναι η πλευρά του Γιανγκ. Η δραστήρια, επιθετική, φωτισμένη πλευρά. Η πλάτη αντιπροσωπεύει επίσης αυτά που είναι πίσω μας. Πολύ συχνά δε βλέπουμε καθαρά αυτά που είναι πίσω μας. Τα προβλήματα της πλάτης γενικά αντιπροσωπεύουν μια διαμάχη ανάμεσα στην επιθυμία να προχωρήσουμε μπροστά και την αδράνεια ενός παρελθόντος που δεν έχουμε συγχωρέσει και μας κρατάει πίσω. Αυτή η ένταση πολύ συχνά μας διαχωρίζει και από τα δύο, και ο πόνος είναι το αποτέλεσμα. Η Louse Hay υποστηρίζει ότι η πλάτη γενικά αντιπροσωπεύει την στήριξη.
Θωρακική μοίρα: Η θωρακική μοίρα είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στον ώμο και την οσφυϊκή χώρα (μέση). Μπορεί να είναι ένας αδύναμος σύνδεσμος. Καθώς σφίγγουμε τους ώμους μας και γινόμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες της ζωής, και έχουμε συγκεντρώσει γύρω μας την οικονομική και συναισθηματική στήριξη που χρειαζόμαστε, κάτι τρυπώνει και μας μαχαιρώνει στην πλάτη. Αυτό είναι ένα τυφλό σημείο. Όχι μόνο δε μπορούμε να το δούμε, αλλά είναι και πολύ δύσκολο να το φτάσουμε. Ο αδύναμος σύνδεσμος καταρρέει. Είναι ο σαμποτέρ που μας βγάζει εκτός δρόμου. Σε αυτή την περιοχή βρίσκονται τα σημεία τόνωσης (ονομάζονται σημεία Shu), για το συκώτι, το στομάχι και την σπλήνα. Αυτά τα όργανα είναι υπεύθυνα για την μετατροπή και μεταφορά του Τσι και τις τρεις ροές του Τσι στο σώμα. Τα εμπόδια εδώ επηρεάζουν όλο το σώμα και μπορούν να σας ακινητοποιήσουν. Η σπλήνα αντιπροσωπεύει τις έγνοιες ή την υπερβολική σκέψη και το συκώτι αντιπροσωπεύει το Θυμό ή τα βασικά αισθήματα. Και τα δύο αυτά μπορούν να σαμποτάρουν ακόμα και τα καλύτερα σχέδια. Η Louse Hay υποδηλώνει ότι η θωρακική μοίρα αντιπροσωπεύει την Ενοχή και το κόλλημα στο παρελθόν.
Οσφυϊκή χώρα: Η οσφυϊκή χώρα αντιπροσωπεύει την στήριξη. Οικονομική στήριξη, συναισθηματική στήριξη οικογένειας και φίλων και στήριξη του Θεού ή του Σύμπαντος. Τα νεφρά βρίσκονται σε αυτή την περιοχή και η δυσλειτουργία των νεφρών έχει ως αποτέλεσμα τον φόβο, την τρομοκράτηση και τις φοβίες. Μια οσφυϊκή χώρα που πονάει μπορεί να υποδηλώνει ότι έχουμε αναλάβει περισσότερα από αυτά που πιστεύαμε πως μπορούμε να χειριστούμε. Αυτή είναι μια δυσλειτουργία, μόνο αν δεν είναι η Αλήθεια. Αν πράγματι έχουμε σηκώσει πολλά περισσότερα από όσα αντέχουμε αυτό θα μπορούσε να εκδηλωθεί με ένα σωματικό τραύμα στην πλάτη και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ελαφρώσουμε το φορτίο. Ο χρόνιος πόνος στην οσφυϊκή χώρα (μέση) αν και δεν σχετίζεται με κανένα τραύμα είναι αυτός με μεταφυσική εφαρμογή και αυτός που σχετίζεται με την εξάντληση του νεφρού. Τα νεφρά θεωρείται ότι έχουν βασική λειτουργία που σχετίζεται με άλλα όργανα από τη στιγμή που εκεί συγκεντρώνεται η Yuan Τσι ή η Πρωταρχική Ουσία. Η Yuan Τσι είναι επίσης γνωστή ως Πρωταρχική Τσι ή Εγγενής Τσι. Είναι το Τσι με το οποίο γεννηθήκατε και καθορίζει την σχετική δύναμη στον κόσμο. Θεωρείται ότι είναι πολύ δύσκολο να ενδυναμώσουμε ένα ήδη αδύναμο Yuan Τσι, όμως μπορεί να συμβεί. Ο πόνος της μέσης συχνά ελαττώνεται με την ενδυνάμωση των νεφρών. Εν τάχει, ο πόνος στη μέση γενικά αναφέρεται στην έλλειψη εμπιστοσύνης προς το Σύμπαν για να μας προστατεύει και να μας στηρίζει. Η Louise Hay λέει ότι ο φόβος των χρημάτων υποδεικνύεται.
Κόκκυγας: Ο κόκκυγας είναι η έδρα της αυτό-λύπησης. Υπάρχει ένας φόβος να ζητήσουμε βοήθεια. Κάποιος προτιμάει να καθίσει και να λυπάται τον εαυτό του παρά να πάρει τα πόδια του και να κάνει κάτι.
Πόδια
Γοφοί: Οι γοφοί αντιπροσωπεύουν αποφάσεις στη ζωή, ιδιαίτερα αποφάσεις σχετικά με το να προχωράμε μπροστά. Ο πόνος στους γοφούς είναι ένα σημάδι ότι έχουμε «κολλήσει», ότι είμαστε ανήμποροι να πάρουμε μια απόφαση ή να δούμε καθαρά τι χρειάζεται να γίνει μετά. Η διαδικασία του περπατήματος απαιτεί να σπρώχνουμε μπροστά τον γοφό και έπειτα το πόδι ακολουθεί. Αυτό είναι στην πραγματικότητα, μια πράξη πίστης στο παρελθόν μας, μιας και κυριολεκτικά ξεκινάμε μια πτώση προς το έδαφος και εμπιστευόμαστε ότι τα πόδια μας θα μας σώσουν. Το κανάλι της χοληδόχου διασχίζει τον γοφό που πάλι αντιπροσωπεύει το θάρρος και την σιγουριά ότι θα κινηθούμε μπροστά. Η Louise Hay λέει ότι τα προβλήματα στους γοφούς αντιπροσωπεύουν τον φόβο να προχωρήσουμε μπροστά με σημαντικές αποφάσεις. Οι γοφοί αντιπροσωπεύουν την ιδέα ότι το επόμενο βήμα στη ζωή σας είναι σημαντικό. Ο πόνος ή η ενόχληση σας συμβουλεύουν να επιβραδύνετε ή να σταματήσετε, να κοιτάξετε τριγύρω, να αγοράσετε ένα χάρτη ή να ρωτήσετε κάποιο για οδηγίες.
Μηροί: Οι μηροί είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στους γοφούς και τις αποφάσεις και ανάμεσα στα γόνατα και την υπερηφάνεια. Πολύ συχνά, όταν έχουμε πάρει μια απόφαση και κάνουμε το επόμενο βήμα, η υπερηφάνεια μπαίνει στο δρόμο μας: «Και αν φαίνομαι χαζός; Και αν δεν είναι σωστό; Και αν δεν λειτουργήσει;» Τα γόνατά μας κλειδώνουν ή αρχίζουν να τρέμουν και αποτρεπόμαστε από το να προχωρήσουμε μπροστά. Ο πόνος που αρχίζει στους γοφούς και σκοτώνει τον μηρό, είναι ο διαχωρισμός από την επιθυμία μας και την απόφασή μας να κινηθούμε μπροστά και ο φόβος της πτώσης μας εξαντλεί απόλυτα. Η Louse Hay λέει ότι τα προβλήματα των μηρών αντιπροσωπεύουν την ενθύμηση των παιδικών τραυμάτων.
Γόνατα: Τα γόνατα αντιπροσωπεύουν την περηφάνεια. Στην πνευματική άσκηση συστήνεται κάποιος να πέφτει πριν να μπορεί να ανέλθει όπως έκανε και ο Ιησούς μπροστά στον Ιωάννη τον Βαπτιστή, πριν αναλάβει το θρησκευτικό του έργο. Η περηφάνεια ή το Εγώ μας αποτρέπει από να παραδοθούμε στο θέλημα του Θεού ή του Σύμπαντος. Στην πράξη, κάθε φορά που προχωράμε στη ζωή μας ή πλησιάζουμε την αλλαγή, πλησιάζουμε το άγνωστο. Μπορεί να νιώθουμε ευάλωτοι ή αβέβαιοι. Μπορεί να στεκόμαστε ακίνητοι αντιστεκόμενοι στους ανέμους της αλλαγής. Είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε ότι τα άκαμπτα, ευαίσθητα γόνατα είναι ένα σύμπτωμα της νεφρικής ανεπάρκειας, της οποίας το συναίσθημα είναι ο φόβος. Αντί να παραδεχτούμε το φόβο μας, του αντιστεκόμαστε μέχρι να μας κυριέψει. Παρόλο που τα γόνατα αντιπροσωπεύουν την περηφάνεια και λέγεται ότι «η περηφάνεια προηγείται της πτώσης», τα γόνατα αντιπροσωπεύουν επίσης και την ταπεινότητα που είναι η σοφία να υποκύπτουμε στην αλλαγή.
Εν συντομία, τα προβλήματα στα γόνατα μπορεί να δείχνουν ότι έχουμε κολλήσει στο Εγώ μας. Είμαστε πολύ περήφανοι για να λυγίσουμε τα γόνατά μας. Και η Louise Hay λέει επίσης ότι τα γόνατα αντιπροσωπεύουν την περηφάνεια και το Εγώ.
Καλάμια: Τα καλάμια αντιπροσωπεύουν ακόμα μια αδύναμη σύνδεση. Παρόλο που τα καλάμια είναι κυρίως κόκαλο, το σκληρότερο υλικό στο σώμα, τα καλάμια είναι στην πραγματικότητα αρκετά ευαίσθητα και εύθραυστα. Ένα ελαφρύ χτύπημα στα καλάμια δεν είναι μόνο οδυνηρό, αλλά αποδυναμώνει και ολόκληρο το σώμα . Όταν έχουμε προγραμματίσει να κινηθούμε προς τα μπροστά, να κάνουμε το επόμενο βήμα προς τον στόχο που έχουμε θέσει και είμαστε στη διαδικασία της απόκτησής του, κάτι εμφανίζεται και μας κάνει να κατρακυλήσουμε. Είναι κάτι στο οποίο σκοντάφτουμε επειδή δεν το βλέπουμε παρόλο που είναι ακριβώς μπροστά μας. Πολύ συχνά αυτό στο οποίο σκοντάφτουμε είναι κάτι, την απώλεια του οποίου δεν έχουμε θρηνήσει κατάλληλα. Το να προχωράμε μπροστά πάντα σημαίνει ότι αφήνουμε κάτι πίσω. Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση είναι ότι τα τρία κανάλια Γιν του ποδιού, όλα πηγαινοέρχονται στη σπλήνα, αναπαριστάνοντας έτσι μια συγκέντρωση ανησυχιών, θυμού και φόβου. Το να κινούμαστε μπροστά, συχνά σημαδεύεται από ένα σωρό συναισθηματικών ανταποκρίσεων που πρέπει να τακτοποιηθούν ιδιαίτερα αν αντιστεκόμαστε σε αυτές. Η Louise Hay λέει ότι τα προβλήματα είναι ο φόβος για το μέλλον. Ότι δε θέλουμε να κινηθούμε μπροστά.
Αστράγαλοι: Οι αστράγαλοι αντιπροσωπεύουν την προσαρμοστικότητα, που είναι σημαντική όταν κάποιος προχωράει μέσα από τις στροφές που συναντάει στη ζωή του. Οι μαγκωμένοι αγκώνες που πονάνε, σημαίνουν ότι η αλλαγή είναι δύσκολη για εσάς. Ίσως είστε κάποιος που αρνείται να αλλάξει τα πλάνα του ή τις ιδέες του και αντιστέκεται στο να προχωρήσει μπροστά. Όσο πιο πολύ η ζωή σας αναγκάζει να αλλάξετε, τόσο πιο πολύ πεισμώνετε. Ένας σπασμένος αγκώνας είναι μια καλή ένδειξη για να παρουσιάσετε κάποια προσαρμοστικότητα στη ζωή σας. Η Louise Hay λέει ότι οι αγώνες αντιπροσωπεύουν την κινητικότητα και την κατεύθυνση.
Πόδια: Τα πόδια μας αντιπροσωπεύουν την σύνδεσή μας με την Μητέρα Γη. Πληγωμένα, πρησμένα, μουδιασμένα πόδια και πόδια που πονάνε, αντιπροσωπεύουν την κατάσταση της σχέσης μας με την Μητέρα μας. Την Μητέρα Γη και τις βασικές μας ενέργειες. Τα πόδια μας μας κάνουν να προχωράμε στη ζωή μας και είναι εκείνα που έρχονται σε επαφή με το έδαφος και μπορούν να σταματήσουν κάθε κίνηση προς τα μπροστά ή τουλάχιστον να την κάνουν πολύ δύσκολη. Στη σύγχρονη κοινωνία με την άσφαλτο, το τσιμέντο και τα ψηλά κτίρια , χάνουμε την επαφή με την Γη και τις ενέργειές της. Αυτό μπορεί να αντανακλάται και στη σχέση μας με το άτομο που μας έφερε στη ζωή. Ο διαχωρισμός μπορέι να προκαλέσει αληθινό πόνο.
Όλα τα κανάλια Γιν και Γιανγκ των ποδιών, συναντώνται και ρέουν το ένα μέσα στο άλλο στα δάχτυλα του ποδιού. Αυτή είναι μια περιοχή υψηλής ενέργειας και δυνατής επίδρασης στο σώμα. Αυτή είναι μια περιοχή όπου περνάνε ισχυρές ενέργειες και έτσι η επαφή μας με τη μητέρα μας, την μανα γη και τις βασικές μας ενέργειες είναι πάνα αμφιλεγόμενη. Θέλουμε να τραβηχτούμε πιο κοντά σε αυτή την αγάπη αλλά την ίδια στιγμή απομακρυνόμαστε από τη διαδρομή μας.
Από όσο ξέρω, τα πόδια συχνά μαζεύουν τοξικές ενέργειες . Αυτές συνήθως είναι θέματα που ανάγονται κυρίως στην παιδική ηλικία. Λείπουν τα εργαλεία για να απαλευθερωθεί η θλίψη και η κακία που αποθηκεύει το σώμα. Σταδιακά ολοένα και περισσότερες τοξικές ενέργειες αποθηκεύονται εδώ και γεμίζουν το δοχείο. Σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρο το πόδι μπορεί να εμπλακεί και το περίσσευμα αρχίζει να πηγαίνει πίσω στο σύστημα. Αυτή είναι μια πολύ σοβαρή κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε ακρωτηριασμούς, διαταραχές αίματος, ακόμα και θάντο, καθώς το σώμα παλεύει να προστατέψει την καρδιά. Μεταφυσικά, γίνετια ξεκάθαρο ότι ο χώρος στον οποίο βρίσκεστε είναι επώδυνος. Το κλειδί εδώ είναι να προχωρήσετε. Σταματήστε να κολλάτε στο παρελθόν και απελευθερώστε η μεταμορφώστε οτιδήποτε σας κρατάει συναισθηματικά αδρανείς. Η Louise Hay λέει ότι τα πόδια αντιπροσωπεύουν την κατανόηση του εαυτού μας, της ζωής, των άλλων και τα δάχτυλα αντιπροσωπεύουν τις μικρές λεπτομέρειες του μέλλοντος.
Λαιμός: Ο λαιμός αντιπροσωπεύει τη θέλησή μας και την ικανότητά μας να επικοινωνούμε και με άλλους και με τον εαυτό μας. Οι ευαίσθητοι λαιμοί, τα εξογκώματα στο λαιμό και οι όγκοι, όλα αντιπροσωπεύουν δυσκολίες στο να πούμε αυτό που θέλουμε να πούμε. Εξογκώματα και όγκοι είναι οι ηθελημένες μας προσπάθειες να εμποδίσουμε την ελεύθερη έκφραση του συναισθήματος και της ταυτότητάς μας. Ο λαιμός είναι άλλος ένας από αυτούς τους αδύναμους συνδέσμους που μπορούν να σας παρασύρουν ή να σας σαμποτάρουν από την πορεία σας. Ο λαιμός είναι το κανάλι μεταξύ του κεφαλιού και της καρδιάς. Στην Κινεζική Ιατρική λέγεται ότι η καρδιά φιλοξενεί το Νου, ιδιαίτερα στη σύνδεσή του με το αίσθημα της χαράς και την έκφραση της αγάπης για τον εαυτό μας και τους άλλους. Όλα τα συναισθήματα έχουν σχεδιαστεί για να εκφράζονται, και τα αρνητικά και τα θετικά. Η Louise Hay αποκαλεί τον λαιμό μια λεωφόρο έκφρασης και ένα κανάλι δημιουργικότητας. Τα προβλήματα στο λαιμό υποδηλώνουν μια αδυναμία να μιλήσουμε για τον εαυτό μας, ένα θυμό που έχουμε καταπιεί, μια καταπιεσμένη δημιουργικότητα και μια άρνηση να αλλάξουμε. Τα προβλήματα του θυροειδούς υποδηλώνουν δυσκολία στην ανάλυση, επεξεργασία και αφομοίωση της επικοινωνίας μεταξύ του κεφαλιού και της καρδιάς.
Θώρακας/Στήθη: Η περιοχή του θώρακα αντιπροσωπεύει την θηλυκή αρχή της φροντίδας και ανατροφής, τη σύνδεση με το «στήθος της ζωής» καθώς ρέει μέσα στους πνεύμονες. Στους άντρες ο πόνος ή η δυσφορία που δεν σχετίζονται με κάποιο όργανο ή αγγείο, αντιπροσωπεύουν μια αποσύνδεση από τη γυναικεία αρχή. Ο φθόνος του στήθους μπορεί αν υπάρχει στους άντρες. Η επιθυμία να συνδεθούν με την θηλυκή πλευρά, με τον ίδιο τρόπο που ο φθόνος του πέους λέγεται ότι υπάρχει στις γυναίκες. Η επιθυμία να συνδεθούν με την αρσενική τους πλευρά. Στην Κινεζική Ιατρική η μπροστινή πλευρά θεωρείται Γιν. Ο θώρακας είναι η διασταύρωση των τριών πιο σημαντικών ειδών Τσι, που τρέφουν το σώμα. Του Ζονγκ Τσι από τους πνεύμονες, του Τζινγ Τσι από την σπλήνα και του Γιουάν Τσι από τα νεφρά. Τα προβλήματα στο στήθος αντιπροσωπεύουν μια άρνηση της Μητρικής/Θηλυκής αρχής για θρέψη του εαυτού και των άλλων. Η Louise Hay λέει επίσης, ότι τα στήθη αντιπροσωπεύουν την μητρότητα και την φροντίδα.
Ηλιακό πλέγμα: Λέγεται ότι είναι η έδρα του Εγώ και της Εξατομίκευσης. Μερικοί το αποκαλούν Αρνητικό Εγώ. Γενικότερα, αυτή η περιοχή αντιπροσωπεύει τις διαμάχες στη ζωή μας. Πόνοι ή δυσφορία στην περιοχή του διαφράγματος αντιπροσωπεύουν άλυτες συγκρούσεις. Στην Κινεζική Ιατρική, ο πόνος σε αυτή την περιοχή δείχνει στασιμότητα του Τσι του συκωτιού που συνήθως σχετίζεται με Θυμό.
Στομάχι: Το στομάχι αντιπροσωπεύει την χώνεψη, όχι μόνο του φαγητού και των υλικών συστατικών αλλά και των νέων ιδεών, νέων τρόπων για να κάνουμε πράγματα και την αποδοχή αλλαγών κάθε είδους. Το στομάχι δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια μεγάλη ευλύγιστη σακούλα μυών που η δουλειά της είναι αποσυνθέτει οτιδήποτε μπαίνει μέσα της. Λιώνει όλο αυτό το χάος που μπαίνει μέσα του μέχρι να γίνει υγρό και να μπορέσει να περάσει μέσα από τη μικρή πυλωρική βαλβίδα στο λεπτό έντερο όπου λαμβάνει χώρα η απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών. Μεταφυσικά, όταν ανακαλύπτουμε νέες ιδέες ή νέους τρόπους να κάνουμε πράγματα, η διαδικασία είναι η ίδια. Πρώτα καταπίνουμε την ιδέα, την σπάμε σε μια μορφή που μπορούμε να χειριστούμε και τελικά απορροφούμε αυτό που μας τρέφει. Με τον ίδιο τρόπο που επιδράει στον οργανισμό μας μια κακή διατροφή, έτσι επιδρούν και οι τοξικές ιδέες, τα καταπιεσμένα συναισθήματα και η αντίσταση στις αλλαγές. Στην παραδοσιακή Κινεζική Ιατρική η μακρά συναισθηματική δυσαρμονία είναι κύρια αιτία ασθένειας. Η ενδυνάμωση σπλήνας και στομάχου που είναι υπεύθυνα για την μετατροπή τροφής και νερού σε Τσι και η μεταφορά του μέσω του σώματος είναι ένα στρατηγικό κλειδί για να αντιμετωπίσουμε σχεδόν κάθε ασθένεια. Μεταφυσικά μιλώντας, πρέπει να θρέφουμε τον εαυτό μας κάθε μέρα, ακριβώς όπως πρέπει να τρώμε θρεπτικές τροφές. Όπως το φυσικό μας σώμα χρειάζεται τη θρέψη για να αναπτυχθεί και να τα βγάλει πέρα με τις καθημερινές του δραστηριότητες έτσι και το συναισθηματικό, διανοητικό και πνευματικό μας σώμα. Η Louise Hay λέει ότι το στομάχι κρατάει το φαγητό και επεξεργάζεται ιδέες. Τα προβλήματα του στομαχιού υποδηλώνουν τρόμο, φόβο για κάτι νέο και μια ανικανότητα να αφομοιώσουμε το καινούργιο.
Μετάφραση: awakengr.com via in5d.com
image source
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου